Лабораторна робота №2
Професійні вимоги до педагога професійного навчання в
галузі комп’ютерних технологій
Мета: Розкрити вимоги до сучасного українського вчителя. Створити професіограму до
педагога професійного навчання в галузі комп’ютерних технологій. Розкрити сутність
поняття «імідж вчителя». Формувати творче ставлення студентів до майбутньої професії.
Питання для вивчення:
1. Виникнення та розвиток педагогічної професії.
2. Основні риси сучасного вчителя. Створення професіограми педагога професійного
навчання в галузі комп’ютерних технологій.
3. Імідж учителя. Функції педагога.
4. Особливості педагогічної діяльності - визначення позитивів і недоліків.
Завдання для самостійної роботи:
1. Напишіть педагогічне есе (міні-твір) на одну із запропонованих тем: «Мій улюблений учитель», «Мій ідеал учителя», «Образ учителя в художній літературі».
(Відповідь до питання)
2. Доберіть, користуючись Інтернет-джерелами, вислови видатних педагогів (зокрема, В.О.Сухомлинського і А.С.Макаренка) про вчителя і створіть «Збірник висловів» за вашою редакцією.
(Відповідь до питання)
3. Прокоментуйте думку дослідників: Сучасні дослідники відзначають, що професія вчителя передбачає потреби: − у співпраці, − у досягненнях, − творчості, − самопізнанні, − в емоційних контактах.
(Відповідь до питання)
4. Позначте над кожною якістю ідеального вчителя порядковий номер, який буде свідчити про питому вагу тієї чи іншої якості (номер 1 - найважливіша для педагога якість і т.д.) властивостей: ввічливість, вдумливість, вимогливість, вразливість, вихованість, уважність, витримка і самовладання, гнучкість поведінки, громадянськість, гуманність, діловитість, дисциплінованість, доброта, сумлінність, доброзичливість, ідейна переконаність, ініціативність, щирість, колективізм, критичність, логічність, любов до дітям, спостережливість, наполегливість, відповідальність, чуйність, організованість, товариськість, політична свідомість, порядність, патріотизм, правдивість, педагогічна ерудиція, передбачливість, принциповість, самостійність, самокритичність, скромність, справедливість, кмітливість, сміливість, прагнення до самовдосконалення, тактовність, почуття нового , почуття власної гідності, чуйність, емоційність.
(Відповідь до питання)
5. Пройдіть тест вивчення самооцінки професійної придатності та здібностей до педагогічної діяльності та зробіть самоаналіз.
(Відповідь до питання)
Завдання для самоконтролю:
1. Охарактеризуйте основні вимоги до вчителя сучасної школи і обґрунтуйте їх необхідність.
2. Які особливі риси властиві педагогу професійного навчання в галузі комп’ютерних технологій?
3. Що таке «імідж учителя»? Чим він відрізняється від іміджу політика, лікаря, менеджера?
4. Чи був у вас улюблений учитель? Які риси його особистості імпонували вам найбільше?
Завдання для самостійної роботи:
1. Напишіть педагогічне есе (міні-твір) на одну із запропонованих тем: «Мій улюблений учитель», «Мій ідеал учителя», «Образ учителя в художній літературі».
(Відповідь до питання)
2. Доберіть, користуючись Інтернет-джерелами, вислови видатних педагогів (зокрема, В.О.Сухомлинського і А.С.Макаренка) про вчителя і створіть «Збірник висловів» за вашою редакцією.
(Відповідь до питання)
3. Прокоментуйте думку дослідників: Сучасні дослідники відзначають, що професія вчителя передбачає потреби: − у співпраці, − у досягненнях, − творчості, − самопізнанні, − в емоційних контактах.
(Відповідь до питання)
4. Позначте над кожною якістю ідеального вчителя порядковий номер, який буде свідчити про питому вагу тієї чи іншої якості (номер 1 - найважливіша для педагога якість і т.д.) властивостей: ввічливість, вдумливість, вимогливість, вразливість, вихованість, уважність, витримка і самовладання, гнучкість поведінки, громадянськість, гуманність, діловитість, дисциплінованість, доброта, сумлінність, доброзичливість, ідейна переконаність, ініціативність, щирість, колективізм, критичність, логічність, любов до дітям, спостережливість, наполегливість, відповідальність, чуйність, організованість, товариськість, політична свідомість, порядність, патріотизм, правдивість, педагогічна ерудиція, передбачливість, принциповість, самостійність, самокритичність, скромність, справедливість, кмітливість, сміливість, прагнення до самовдосконалення, тактовність, почуття нового , почуття власної гідності, чуйність, емоційність.
(Відповідь до питання)
5. Пройдіть тест вивчення самооцінки професійної придатності та здібностей до педагогічної діяльності та зробіть самоаналіз.
(Відповідь до питання)
Завдання для самоконтролю:
1. Охарактеризуйте основні вимоги до вчителя сучасної школи і обґрунтуйте їх необхідність.
2. Які особливі риси властиві педагогу професійного навчання в галузі комп’ютерних технологій?
3. Що таке «імідж учителя»? Чим він відрізняється від іміджу політика, лікаря, менеджера?
4. Чи був у вас улюблений учитель? Які риси його особистості імпонували вам найбільше?
Немає коментарів:
Дописати коментар